top of page
profile_linkedin.jpeg

Kaster du bort tid og krefter på avstemming av innbetalinger fra pasienter?

Nyhet: Folkvang Økonomi har inngått et samarbeid og signert en avtale med Front Payment som strekker seg over to år med opsjon på forlengelse. Dette skaper et unikt tilbud til våre regnskapskunder, med tett samhandling mellom Folkvang Økonomi (regnskap), Opus Journalsystem, bankforbindelser og Front Payment (integrert betalingsløsning). Man vil få en enklere hverdag med å ha kontroll på utestående, korrekt regnskap og bedre priser* på selve tjenesten fra Front Payment. *Merk: For å få tilgang til Folkvangs priser på produkter og tjenester levert av Front Payment må du/klinikken være eksisterende eller ny kunde av Folkvang Økonomis regnskapstjenester. Vilkårene er ikke en del av Folkvang Innkjøp - Innkjøpssamarbeidet for helsevirksomheter. Kaster du bort tid og penger på avstemming av innbetalinger fra pasienter? Som driftspartner og regnskapsfører for tannklinikker har vi erfart at fakturering og innbetalinger fra pasienter kan skape ulike former for hodebry, tidstyver og kostnader. Det er også et stort sprik i hvordan avstemming av innbetalinger håndteres og hvor ansvaret plasseres internt på klinikkene. De aller fleste klinikker har mye å hente på å innføre en praksis med gode rutiner, tekniske løsninger og samhandling med regnskap som kjenner problemstilling omkring Opus og fakturabetaling (joda, betalingsløsninger er ikke gratis, men på totalen vil man redusere kostnadene hvis man tilpasser driften.) Kjenner du deg igjen i vår beskrivelse av problemstillingene nedenfor kan du ta kontakt med Folkvang Økonomi for et tilbud på tannhelseregnskap, som inkluderer markedets beste betingelser på betalingsløsninger fra Front Payment. Kontakt oss via skjema på nettside eller via post@folkvang.no. Du vil høre fra oss innen kort tid med forespørsel om et tilbuds- og kartleggingsmøte (Teams) med en rådgiver fra Folkvang. Artikkelen fortsetter nedenfor...



Hvilke fakturaløsninger finnes innen Norsk tannhelse? Vel, en løsning er å ikke tilby faktura i det hele tatt, men isteden kreve oppgjør i form av kontantbetaling eller med bankkort i terminal (MasterCard i terminal nevner vi ikke her, da dette isolert sett er mer kostbart enn tredjeparts betalingsløsning eller annen type innkrevningsmetode). Tilbyr man ikke faktura slipper man bry med oppfølging av utestående krav. Problemet med denne løsningen er at man løper risiko for å ikke møte pasienters preferanse og forventing til dagens betalingsløsninger. Man tar heller ikke hensyn til at noen pasienter kan ha midlertidige og forbigående betalingsutfordringer, der en fakturaløsning og valgfrihet vil representere en forhøyet kundeopplevelse. NB: Man trenger heller ikke bruke betalingsløsning på alle krav. Dette velger man selv individuelt for hver behandling eller pasient. Dette innebærer at du ikke er tvunget til å utstede en faktura med transaksjonsavgift for den kredittverdige naboens 12-ledds bro. Halvgode og tidkrevende løsninger er normalen Et annet alternativ er å tilby faktura, f.eks som en utskrift i resepsjonen. Gjerne uten KID-nummer og OCR-avtale. Verktøyet for å håndtere hva pasientene skylder deg blir da typisk Opus utestående på skjerm og jakten på innbetalinger nedover i kontoutskriften fra bank. Avhengig av størrelsen på klinikk og mengde fakturavolum vil dette være tidskrevende (og kjedelig), så dette blir fort sekretærens jobb eller man utsetter dette. Alternativt lar man utestående-listen leve sitt eget liv og man stoler på at pasientene betaler i tide (anbefales ikke).

Alternativet med betalingsløsning der man iverksetter en integrert løsning i Opus blir mer og mer vanlig. Det har historisk vært delte meninger om dette, og på langt nær alle har tatt i bruk en slik metode. Dette ofte med god grunn, da det har hersket mye usikkerhet og tekniske feil med regress, feilaktige avstemminger og rapport for innbetalinger og transaksjonsavgifter mot bank og Opus. Noen argumenterer også for at det kan være skadelig for pasient-behandler-relasjonen å invitere inn en en «skruppelløs» tredjepart inn i transaksjonen. Helhetlig fakturaløsning som reduserer tidsbruk og snakker med regnskap Det sagt; Enda færre har tatt i bruk slike løsninger med helhetlig struktur som gjelder bankkontohierark, regnskapsforståelse, interne standarder og rutiner som sørger for felles praksis internt på klinikken. Folkvang kjenner trykkpunktene her, og vet hvordan man på smidigst mulig måte og med lavest totale kostnad skal kunne tilby en kundetilpasset løsning for betalinger der klinikker ikke går av seg skoa i oppfølgingen.

Driver du en klinikk har du mange fordeler av at Folkvang Økonomi kommer inn som samarbeidspartner på regnskap. Som driftspartner og regnskapsfører har vi konstruert et oppsett som ivaretar de hensyn som vi ser er sentrale innen tema faktura og betaling. Som kunde av oss på regnskap får man vårt opprigg på regnskap, Opus, bankforbindelse og Front Payment. Man vil få en enklere hverdag med å ha kontroll på utestående, korrekt regnskap og bedre priser på selve tjenesten fra Front Payment.

Bedre priser for regnskapskunder som vil bruke Front Payment Avtalen mellom Front Payment og Folkvang Økonomi er for regnskapskunder. Våre regnskapsførere og rådgivere kjenner løsningen fra faktura til avstemt regnskap, samt hvordan integrasjonen til Opus er bygget opp og hvordan man jobber med kravene etter behandling. Pasienten kan velge mellom betaling med kort, Vipps, delbetaling eller fakturabetaling. Front Payment sender ut varsel om det ikke har blitt utført noen valg. For pasienten vil betalingsløsningen oppleves som en behagelig opplevelse.

Front Payment lister i sin markedsføring en rekke fordeler som vi i Folkvang Økonomi kan bekrefte og stiller oss bak, blant annet: Inngående kunnskap om Opus Dental, løsningen fungerer offline, kreditnotaer kan eksporteres direkte fra Opus Dental – ingen manuell håndtering utenfor Opus Dental, ingen sms-kostnader – sms sendes ut fra Front, automatisk eksport av fakturaer, valgfrihet vedrørende oppgjør påfølgende bankdag etter at betalingsvalg er foretatt mot regress eller oppgjør når pasienten har betalt. Kjenner du deg igjen i vår beskrivelse av problemstillingene kan du ta kontakt med Folkvang Økonomi for et tilbud på tannhelseregnskap som inkluderer markedets beste betingelser på betalingsløsning levert av Front Payment integrert med Opus Dental. Kontakt oss via skjema på nettside eller via post@folkvang.no. Du vil høre fra oss innen kort tid med forespørsel om et tilbuds- og kartleggingsmøte (Teams) med en rådgiver fra Folkvang. Du kan lese mer om Front Payment og Opus her: Link Henvis til ditt kundeforhold i Folkvang Økonomi (Regnskap) for å få tilgang til våre priser på produkter og tjenester levert av Front Payment.

bottom of page